mandag den 7. februar 2011

Thailand

Dette bliver et meget kort indlaeg,da jeg sidder paa en halvsnusket internetcafe uden doere (det er jaevlanskoldt) og tastaturet er en af den slags hvor man helst skal bruge alle sine kraefter paa at trykke paa hver enkelt tast... Det hele er dog ikke ren jammer ;)
Jeg befinder mig lige nu i en lille bjergby, Pai, taet paa Chiang Mai i det nordlige Thailand. Byen bestaar af omkring 2.500 indbyggere og maaske dobbelt saa mange turister, men det har vaeret kendetegnende for alle de byer jeg indtil videre har besoegt. Thailand er meget turistet og meget hip(pie). Haha, min skoere italianske rejsemakker og jeg sover i en bambushytte taet paa en fllod omgivet af solsikker og lejrbaalshygge af den slags hvor man ikke rister snobroed, men andre sjove ting, der kan ryges... Folk er rigtigt soede og aabne og vi har bl.a. faaet 4 nye hollandske venner som vi lejede scootere med idag og tog op i bjergene til en slags spa med hot springs og en pool - det er et ok liv, isaer da det endelig er lykkedes mig at finde noget godt laesestof paa engelsk (det er umuligt i indonesien...).
Vi har nu vaeret i Thailand i 10 dage og vi har 3 dage tilbage + en dag i singapore. de foerste 6 dage var vi alle samlet i Bangkok (5 tyske voluntoerer, 1 italianer og mig). Bangkok var kulturchok, munke, ladyboys, templer, markeder, lys, nattelivog tuktuks. Jeg har endnu ikke haft et rigtigt voldsomt kulturchok i Indonesien, men det fik jeg tilgengaeld den allerfoerste aften i Bangkok paa koh san road: bule overalt. fulde bules. halvnoegne bules. barer klistret op ad hinanden. technomusik osv. Jeg sad bare og observerede galskaben, fik hovedpine og gik i seng. Kontrasten fra mit liv i Indonesien og nattelivet i Bangkok var aabenbart for meget for mig at kapere..

Jeg har ogsaa besoegt min ven Laura fra mellerup i Pattaya. Hun arbejder paa en slags daycare center for fattige boern. Det var dejligt at se hende igen og hendes projekt var spaendede,men udover det var Pattaya forfaerdelig! byens oekonomi er bygget op omkring sexturisme og hovedvejen (en 8 sporet overtraffikeret vej...) var fuld af gamle, hvide,overvaegtige ucharmerende maend paa lejede scootere med lejede unge smukke thai-kaerester paa bagsaedet...

Vi flygtede saa hurtigt vi kunne til Chiang Mai, hvor vi fik en svensk roommate, min veninde deltog i en international skoenhedskonkurrence ifb. med blomster festivallen, vi saa parade, koebte boeger, spiste en masse laekker mad (jeg har fundet en helt fantastisk brownie som jeg har taekt mig at koebe et lille lager af)og nu er vi i Pai.

Slut. Jeg giver op.Lorte tastatur. Jweg haabet at I har det dejligt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar